Total Tayangan Halaman

Debunga lebah dan hasilnya pada Kesihatan kami

Debunga lebah dan hasilnya pada Kesihatan kami

Ada yang berkata bahawa debunga lebah adalah salah satu yang paling boleh dipercayai, yg memerintah dan paling bertapis superfoods semulajadi yang paling. Pakar perubatan Yunani Hippocrates yang terkenal sebagai bapa perubatan moden, digunakan debunga sebagai bahan pemulihan lebih 2,500 tahun yang lalu. Ia juga telah digunakan sebagai pemakanan tambahan untuk 1000 tahun oleh tamadun Mesir dan terakhir Cina sebelumnya.

Kedua-duanya digunakan sebagai penyuburan fizikal dan ubat untuk pelbagai penyakit. Hari ini practicians kesihatan semula jadi yang sering berkaitan dengan debunga lebah sebagai "mata air keremajaan" herba yang boleh diamalkan untuk apa-apa daripada kehilangan berat badan dengan pencegahan kanser. Terdapat beberapa laporan, buku dan artikel yang telah terdiri pemerakuan kepada keupayaan Bee Pollen untuk memanjangkan hayat seseorang, melambatkan proses penuaan dan membangunkan kemudaan.

Jadi apa yang tepat adalah makanan super luar biasa ini? Di manakah ia datang?

Debunga lebah hanya hanya biji saiz sut yang diperoleh pada stamen semua bunga bunga, yang bersama-sama melekat pada kaki lebah madu kerana mereka memberi motivasi dari bunga ke bunga apabila mereka mencari madu. Lebah kemudian merembeskan enzim yang besar dan madu ke dalam debunga bunga untuk mewujudkan apa yang kita panggil sebagai debunga lebah. Ini makanan mengagumkan dikumpul dengan meletakkan alat khas di kemasukan sarang lebah yang menyapu ia dari kaki belakang lebah ke dalam bekas koleksi.

Debunga ini terdiri daripada pelbagai mengejutkan asid amino, enzim, ko-enzim, vitamin, hormon, dan mineral Ia amat kaya dengan antioksidan dan vitamin B, termasuk lycopene, selenium, beta karotena, vitamin C, vitamin E, dan beberapa flavanoids. Ia terdiri daripada 55% karbohidrat, protein 35%, 3% vitamin dan mineral, asid lemak 2%, dan 5% bahan-bahan yang berbeza. Secara umum, ia adalah salah satu yang berkhasiat bahan-bahan semulajadi yang tulen terdapat di bumi.

Apabila seseorang memakan debunga lebah untuk kali pertama, dia segera akan berasa peningkatan dalam daya hidup beliau. Debunga lebah adalah penambah kesihatan tulen sebagai vitamin yang terkandung dalam debunga memainkan peranan utama dalam dalam proses respirasi sel, yang memberikan kita untuk mengubah makanan kita kepada tenaga. Debunga lebah juga merupakan penggalak imun kerana ia boleh digunakan sebagai agen anti-bakteria yang kuat untuk membantu sistem imun dalam penyakit. Jika anda mengambil debunga lebah secara teratur, sebagai tambahan, struktur keseluruhan fizikal anda akan menjadi lebih cekap untuk menghentikan jangkitan apabila ia datang, kerana unsur-unsur anti-bakteria pun akan hadir di dalam badan anda, bersedia untuk menyerang menyinggung perasaan kuman.

Dari masa ke masa permohonan itu berterusan debunga akan membangunkan tenaga, stamina dan daya tahan. Anda akan juga mungkin melihat perasaan yang lebih besar keseluruhan kesejahteraan. Dalam jangka panjang, pengambilan harian tersebut akan membantu mengurangkan banyak isu-isu kesihatan yang lain, perlahan proses penuaan, dan meningkatkan pilihan anda hidup.

Debunga lebah mudah dilihat di pasaran dalam bentuk serbuk, serbuk, kapsul dan pil. Dapatkan secara doktor terlebih dahulu mempertimbangkan suplemen yang berguna.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar