Total Tayangan Halaman

Chiropractic dan Crash Auto

Chiropractic dan Crash Auto

Whiplash menyebabkan gejala yang berbeza. Sesetengah daripada mereka adalah sakit kepala, kebas, perasaan berduri pada kulit muka, lengan, dada atau tangan, sakit leher, sakit belakang dan pening. Ia tidak berhenti di situ. Beberapa gejala mungkin termasuk penumpuan yang lemah dan ingatan atau gangguan tidur. Anda mungkin mempunyai kebimbangan kronik atau penglihatan walaupun telah kabur atau kehilangan pendengaran. Kadang-kadang, kesan whiplash menunjukkan diri mereka serta-merta tetapi masa yang lain, gejala-gejala tidak berlaku serta-merta tetapi mengambil satu atau dua hari untuk berkembang.

Walaupun ramai orang berfikir whiplash sebagai kecederaan kemalangan auto, ia boleh berlaku dari pelbagai sebab lain seperti jatuh atau kecederaan sukan yang berkaitan. Chiropractor anda akan memeriksa anda untuk melihat jika anda mempunyai masalah dengan whiplash. Whiplash datang daripada kerosakan kepada tisu atau tulang struktur lembut. Walaupun ramai pakar-pakar perubatan hanya menetapkan ubat sakit yang topeng gejala, chiropractor merawat gangguan supaya anda tidak menghabiskan sisa hidup dengan bergantung kepada ubat tahan sakit.

Sejak menikam pesat regangan kawasan itu boleh menghulurkan, meninggalkan kesan atau mengganggu saraf dan saraf tunjang, chiropractor mempunyai lebih banyak latihan untuk berurusan dengan jenis kecederaan daripada ramai doktor perubatan mempunyai. Ahli tulang boleh menawarkan rawatan dengan terlebih dahulu mencari hak kawasan kerosakan tekanan dan kemudian menggunakan teknik-teknik mereka membantu menyembuhkan kawasan yang cedera.

Jika anda mengalami kecederaan, tanpa bantuan, anda mungkin mendapati bahawa itu tidak sembuh tetapi menjadi lebih teruk. Kadang-kadang kekurangan mobiliti di kawasan ini kerana kesakitan menyebabkan masalah lain di kawasan tulang belakang anda. Isu-isu ini boleh termasuk penyakit sendi. Chiropractor A boleh menyimpan tulang belakang anda mudah alih dan bebas daripada kekukuhan jangka panjang, dengan itu menghalang ini daripada berlaku.

Perubatan tradisional sering mengesyorkan rawatan, yang boleh merangkumi bukan sahaja ubat penahan sakit tetapi juga sering pembedahan untuk kecederaan yang menyebabkan sakit untuk beberapa tahun. Kecederaan ini sering tidak bertindak balas kepada sama ada dan terus berlama-lama meninggalkan pesakit kurang upaya atau kronik kesakitan.

Campur tangan Chiropractic di mana-mana peringkat kecederaan, tetapi terutamanya pada permulaannya, dan boleh membantu mencegah kerosakan yang lebih teruk. Ini bermakna berunding dengan chiropractor, sejurus selepas kemalangan kereta adalah satu amalan yang baik untuk diikuti. Ia boleh membantu mencegah tahun lama penderitaan.

Perubatan kiropraktik menawarkan penyelesaian lembut kepada pemulihan ligamen rosak dan saraf manakala ia membantu melegakan otot-otot yang menyakitkan. Teknik tidak invasif membantu memastikan bahawa anda akan membuat pemulihan yang lengkap. Terdapat sejarah yang didokumenkan kejayaan dengan prosedur kiropraktik selepas kemalangan auto. Malah, syarikat insurans auto biasanya mengiktiraf dan membayar untuk rawatan. Anda boleh mencegah kerosakan pada masa hadapan atau tahun sakit dengan mendapatkan rawatan daripada chiropractor jika anda mempunyai kemalangan. Kebanyakan ahli tulang juga membantu anda mengisi kertas kerja untuk menuntut kos rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar